Ten(h)a to the rescue...

Præsten: Hved er barnets navn?

Gudmor: Tom Jerne

Præsten: Tom Jerne jeg døber dig...

En sød lille historie fra dengang hvor jeg hev lidt ekstra skillinger hjem ved at bruge søndag efter søndag i det lokale kirkekor. 
I shit you not, den lille dreng kom til at hedde Tom Jerne(!!!) Og oppe ved orglet stod vi seks sangere og proppede ting i munden for ikke at komme til at skrige højt af grin. 
Der var også dengang, hvor der var en lidt tyk, men ellers sød lille dreng der kom til at hedde Nisse Mann. Der var også Christian Frederik Henrik Jensen...

I går var der så en lille pige der blev døbt i Møgeltønder. Og i det øjeblik præsten spurgte 

Hvad er barnets navn?

og der blev svaret:

Athena...

Tog jeg mig selv i at grine så højt, at jeg ikke kunne høre de resterende navne. 

Stod forældrene virkelig der og syntes at deres datter skulle hedde noget, der i den grad leder tankerne hen på det her:



For jo, de har da ganske sikkert haft hende her i tankerne:





Men hvad sker der så den dag, hvor der er nogen der finder på at forkorte det ikke særligt kaldbare navn...??!?






Kommentarer