På tur i mormors verden...

Jeg deltager jo i denne her konkurrence hos Spies. Jeg er selv temmelig tilfreds med indlægget, men har ikke givet mig selv store chancer for at vinde, når jeg nu er oppe imod både Marias Maskinrum og Superheltemor... Og som om det ikke er nok, så har Maren lovet tegninger af hendes fine tændstikmænd, hvis man stemmer på Superheltemor. Så der røg en hver chance for sejr!

Men det er måske også helt okay. For jeg er blevet bortført på ferie af min mor, moster og mormor. Pludselig sidder jeg her i et sommerhus ved Vesterhavet. Her er solskin, kold hvidvin, liggestole og den bredeste strand i miles omkreds. Vi går ture i klitterne, spiller 500 og tager på udflugt i sommerlandet.
Vi er her, hvor min mormor er vokset op. Vi har været på tur i hendes barndoms land. "Der gik jeg i skole - og der lå slikbutikken, hvor vi løb ned, når der var frikvarter. Der havde din oldemor bagerbutik... Og der boede vi, da jeg var helt lille. Her om hjørnet lå fattiggården... Og der boede min lærerinde. Jeg var hendes yndling og hun ville altid kramme mig. Det brød jeg mig nu ikke om, for hun var så tyk og fed og vammel..."
At tænke sig, at en lille by ved Vesterhavet kunne være så interessant. Min mormor er en guldgrube af fortællinger. Og hun fortæller gerne. Hvor heldig er jeg ikke lige, at have en mormor, der i en alder af 82 år er frisk og fuld af fortællinger.

Så måske kommer jeg ikke på Ferie på Kreta på Spies regning. Men jeg har den danske sommer, er omgivet af min familie og er pludselig en masse historier rigere. Jeg føler mig som den heldigste i hele universet.


Kommentarer

  1. Sådan en ferie i sin mormors barndomsland, kan ikke købes for penge - og ingen charterselskaber kan tilbyde noget, der når Mormors fortællinger til sokkeholderne :-)

    Randi

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var den bedste ferie i mormor-land. Og jeg vil ikke bytte den for en million charterrejser! :-)

      Slet

Send en kommentar