Klip - et virkelig besynderligt syretrip...

Langt ude på Amager. Så langt ude, at nærmest kun de gamle B&W-ansatte kender til det, ligger teaterøen. Et herligt sted med plads til eksperimenter og overraskelser. 

En helt almindelig lørdag tog jeg turen ud på spidsen af Amager, for at se Livingstones Kabinets forestilling "Klip", der efter en periode på The Frindge i Edingburg, nu er klar til en turné rundt i Danmark.

Jeg ved faktisk ikke helt, hvad jeg havde forventet, da jeg sad i Teaterøens bus på vej til Refshaleøen. Men lige meget hvad, så tror jeg på ingen måde, jeg kunne have forberedt mig selv på det jeg skulle opleve. En kakofoni af dadaistiske indtryk og udtryk. spørgsmål bliver stillet, men der bliver ikke givet nogle svar. For hvem ved hvad der foregår i hovedet på en høne, hvordan man danser en indholdsfortegnelse på kødpålæg og hvad manden i den lyserøde g-streng skal med en saftpresser?

Forestillingen varer ca. 1 time. Og det blev 1 time, hvor mine indvolde blev revet rundt og jeg skulle rundt i det meste af mit følelsesregister. Gennem latter, glæde, vrede og kedsomhed. Der var ikke meget mening til stede i rummet og det provokerede mig helt vildt. For hvad skulle jeg dog med denne støjende og forstyrrende forestilling. Men hovsa, nu hvor tiden er fløjet, er forestillingen landet og jeg sidder med et listigt smil om munden. De fire performere, med Pete Livingstone i spidsen, gakker ud, danser, hopper, svæver og udleverer sig, så det er svært ikke at holde af dem. 

Så selv om jeg var vred og helt blæst i hovedet, da jeg forlod teaterøen, må jeg nu krybe til korset og indrømme, at jeg vist alligevel blev underholdt til fulde, på en fuldstændig skør, krævende og meget dadaistisk måde. Læs meget mere om Livingstone Kabinet og deres forestillinger her: http://livingstoneskabinet.com/index.php/en/

Og nu vi er i det syrede, lettere slørede univers, følger her et lille billede af den mad, jeg indtog hos Copenhagen Streetfood efter forestilling. Jeg ville bare så gerne vise Instagram min fine fish&chips - voilà...


Dadaismen længe leve!

Kommentarer